-Daha önce tanıtılmış bir prosedürün basamaklarını göstermek için tümden gelim yöntemi kullanılır. [Davranışçı yaklaşım]
Aşağıdaki örnekte önce örnek bir durum verilerek öğrenenlerin okuması sağlanıyor, daha sonra bu örnek durum üzerinde düşünmelerini sağlayıcı sorular soruluyor. Daha sonra ise uzmanlar tarafından altı çizilen ilkeler veriliyor. Bu örnekte tümden gelim yöntemi uygulanmıştır.
Tümdengelim örneği(1) |
Tümdengelim örneği(2) |
Aşağıdaki örnekte konu ile ilgili 3 örnek verilerek her örnek ile ilgili konu uzmanlarının altını çizdiği ilkeler örneğin altında sunulmuştur. Daha sonra farklı bir örnek üzerinden öğrenenlere ilkelerle ilgili sorular yöneltilmiştir. Burada tümevarım yöntemi kullanılmıştır.
Tümevarım örneği(1) |
Tümevarım örneği(2) |
Örnek geliştirmek için ipuçları
- Örneğinize farklı medya öğeleri (resim, metin, ses vs.) entegre edin.
- Örnek uzun ve karmaşıksa küçük parçalara ayırın.
- Yanlış uygulama örneklerini de örnek olarak kullanın.
- Gerçekçi iş yapısını örneğiniz için kullanın, bu durum bilgiyi uygulamaya dönüştürmeye destek olur.
- Stratejik beceriler için farklı içeriklere dayalı ilkeleri kullanan en az 2 örnek kullanın. Sonra öğrenenlerin bunları karşılaştırmalarını isteyin ve bu iki örnek arasındaki ortak ilkeleri tanımlayın.
Kaynak:
Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO) (2011). E-learning methodologies - A guide for designing and developing e-learning courses, Part VI- Creating Storyboards, Adding Examples. Sayfa: 72-74, ISBN 978-92-5-107097-0.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder