3 Mart 2015 Salı

e-Öğrenme Yaklaşımları




 
Kendi çalışma hızında e-öğrenme
(Self-paced e-learning)

Eğitici tarafından yönlendirilen ve kolaylaştırılmış e-öğrenme
(Facilitated/Instructor-led e-learning)
 
-         Öğrenenlere ek kaynak ve değerlendirmeler içeren bir eğitim yazılımı sunulmaktadır. Bu nedenle web tabanlı öğrenmede (web-based training) denilmektedir.
-        Eğitim yazılımı bir web sunucusunda tutulur, öğrenenler buna çevrimiçi öğrenme platformu veya CD-ROM aracılığı ile ulaşmaktadır.
-      Öğrenenler kendi kişisel hızlarında, ihtiyaçları ve ilgileri doğrultusunda öğrenmekte özgürdür.
-        E-öğrenme ortamını sağlayanlar öğrenme sürecini belli bir takvime veya yönetime bağlamak zorunda değildir.
-       E-öğrenme içeriği metin, grafik, ses ve video gibi farklı ortamlar aracılığı ile alınır ve öğrenme hedefleri doğrultusunda geliştirilir.
-        Öğrenenlerin kendi kendilerine yetebilmeleri için mümkün olduğunca çok öğrenme desteği sunulmalıdır. Özellikle e-posta tabanlı teknik destek ve e-eğitmenlik sunulmalıdır.
-         Kendi hızında öğrenme internet ortamında sunulduğunda, öğrenenlerin faaliyetleri merkezi bir veritabanı aracılığı ile izlenebilir.
-        Bir ders programında birleştirilen birçok içerik ve faaliyetle geliştirilen düz bir müfredattan oluşmaktadır.
 
-        Bir ders, çevrimiçi öğrenme ortamında bir kolaylaştırıcı ve/veya eğitici tarafından yönlendirilir ve takvime alınır.
 
-        Bireysel çalışma için öğrenme içeriği eğiticinin dersi, bireysel görevler ve öğrenenler arasında işbirliğine dayalı faaliyetlerle bütünleştirilebilir.
 
-        Öğrenenler, kolaylaştırıcılar ve eğiticiler, e-posta, tartışma forumları, konuşmalar, anketler, ses ve video konferans gibi iletişim araçları vasıtası ile iletişim kurabilir ve birlikte çalışabilirler.
 
-        Son adımda genellikle öğrenmeyi ölçen bir değerlendirmeyi veya uygulamayı içermektedir.

Kaynak:
Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO) (2011). E-learning methodologies - A guide for designing and developing e-learning courses, Part I – Introduction, 7-26, ISBN 978-92-5-107097-0.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder