Kendi
çalışma hızında e-öğrenme
(Self-paced
e-learning)
|
Eğitici
tarafından yönlendirilen ve kolaylaştırılmış e-öğrenme
(Facilitated/Instructor-led
e-learning)
|
- Öğrenenlere ek kaynak ve değerlendirmeler
içeren bir eğitim yazılımı sunulmaktadır. Bu nedenle web tabanlı öğrenmede
(web-based training) denilmektedir.
- Eğitim yazılımı bir web sunucusunda tutulur,
öğrenenler buna çevrimiçi öğrenme platformu veya CD-ROM aracılığı ile
ulaşmaktadır.
- Öğrenenler kendi kişisel hızlarında,
ihtiyaçları ve ilgileri doğrultusunda öğrenmekte özgürdür.
- E-öğrenme ortamını sağlayanlar öğrenme
sürecini belli bir takvime veya yönetime bağlamak zorunda değildir.
- E-öğrenme içeriği metin, grafik, ses ve video
gibi farklı ortamlar aracılığı ile alınır ve öğrenme hedefleri doğrultusunda
geliştirilir.
- Öğrenenlerin kendi kendilerine yetebilmeleri
için mümkün olduğunca çok öğrenme desteği sunulmalıdır. Özellikle e-posta
tabanlı teknik destek ve e-eğitmenlik sunulmalıdır.
- Kendi hızında öğrenme internet ortamında
sunulduğunda, öğrenenlerin faaliyetleri merkezi bir veritabanı aracılığı ile
izlenebilir.
|
- Bir ders programında birleştirilen birçok
içerik ve faaliyetle geliştirilen düz bir müfredattan oluşmaktadır.
- Bir ders, çevrimiçi öğrenme ortamında bir
kolaylaştırıcı ve/veya eğitici tarafından yönlendirilir ve takvime alınır.
- Bireysel çalışma için öğrenme içeriği
eğiticinin dersi, bireysel görevler ve öğrenenler arasında işbirliğine dayalı
faaliyetlerle bütünleştirilebilir.
- Öğrenenler, kolaylaştırıcılar ve eğiticiler,
e-posta, tartışma forumları, konuşmalar, anketler, ses ve video konferans
gibi iletişim araçları vasıtası ile iletişim kurabilir ve birlikte
çalışabilirler.
- Son adımda genellikle öğrenmeyi ölçen bir değerlendirmeyi
veya uygulamayı içermektedir.
|
Kaynak:
Food and Agriculture
Organization of the United Nations (FAO) (2011). E-learning methodologies - A
guide for designing and developing e-learning courses, Part I – Introduction, 7-26,
ISBN 978-92-5-107097-0.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder