30 Mart 2015 Pazartesi

Hikaye Tahtası Oluşturma

Bu bölüm e-öğrenmede etkileşimli dersler oluşturmak için farklı öğretim teknikleri ve medya elemanları uygulayarak nasıl hikaye tahtası geliştirebileceğimize dair rehberlik sağlamaktadır.

Hikaye Tahtası (Story Board) nedir?

Öğretim tasarımcıları her bir e-öğrenme dersini tasarlamak için konu uzmanları tarafından sağlanan içerik üzerinde çalışır. Dersin hikaye tahtası bu etkinlik sonucu oluşan tasarım dökümanıdır. Power Point sunumu şeklinde veya kelime işlemci programları aracılığı ile hazırlanabilir.

Etkileşimli bir e-dersin yapısı

Tipik bir e-ders yapısı şu bileşenlerden oluşmaktadır:



Öğrenme Hedefleri
İlk ekran ders için öğrenme hedeflerini tanımlayan net ve informal bir tanımdan oluşur.

Örnek:
"Veritabanı I" dersi için oluşturulan "Temel Kavramlar" ünitesinin "Veritabanı Kavramları" ders oturumu için öğrenme hedefleri ekranı


Giriş
Bir veya birkaç giriş ekranı ile derste kazanılacak bilgiler tanımlanır. Giriş'in amacı öğrenenleri ders sürecine motive etmektir.

Örnek:
"Veritabanı I" dersi için oluşturulan "Temel Kavramlar" ünitesinin "Veritabanı Kavramları" ders oturumu için giriş ekranları

 
 
 
 
İçerik

Bir dizi ekran (4 ila 25 arasında) ile dersin ana elemanları oluşturulur. Bunlar; metin, medya elemanları, örnekler, uygulama soruları şeklinde olabilir. Amaçları bilgi ve becerilerin öğrenilmesini kolaylaştırmaktır.
 
Bir dizi öğretim tekniği, içeriği sunmak için kullanılabilir.

Örnek:
"Veritabanı I" dersi için oluşturulan "Temel Kavramlar" ünitesinin "Veritabanı Kavramları" ders oturumu için içerik örnekleri



 
 


Özet

Dersin önemli notlarının listesidir. Özetin amacı öğrenenlerin dersin önemli noktalarını hatırlamalarına yardımcı olmaktır.

Örnek:
"Veritabanı I" dersi için oluşturulan "Temel Kavramlar" ünitesinin "Veritabanı Kavramları" ders oturumu için özet

 

E-dersin tamamı için hazırladığım hikaye tahtası (story board) aşağıdadır.





Kaynak:

E-learning methodologies - A guide for designing and developing e-learning courses, 6. Creating storyboards, Sayfa: 62-89. (http://www.fao.org/docrep/015/i2516e/i2516e.pdf)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder