1. İçerik
Öğrenciye kazandırılacak bilgi, beceri ve tutumların
kapsamını belirler. Ders programı, ders notları, podcast, benzetim yazılımları,
eğitsel oyunlar, sözlük, ansiklopedi, harita ve görüntü kaynakları, açık
eğitsel kaynaklar vs. e-öğrenme içerikleridir.Ders programı; dersin önkoşulları, dersin konuları, ödevleri, sınav dönemleri, başarı ölçütleri, öğrenme malzemeleri, dersin etkinlikleri vs. içermektedir.
Ders notları; dersin özeti şeklindedir, etkileşimli öğeler içermez.
Öğretici ders yazılımı; E-öğrenme içeriği geliştirmek için kullanılan MS Powerpoint, Adobe Presenter, Articulate, Lectora, Raptivity gibi yazılımlarda hazırlanan içerikler Adobe Flash veya Html5 formatlarında yayınlanmaktadır.
Podcast; bir sunucu tarafından yayınlanan video veya ses içeriğinin kullanıcılar tarafından çevrimiçi veya indirilerek çevrimdışı izlenebilmesi veya dinlenebilmesidir. Apple iTunes pod yakalayıcı yazılım ile podcast sitelerine bağlanıp e-öğrenme içeriklerine ulaşılabilir. Bu amaçla YouTube, Vimeo gibi video paylaşım siteleri de kullanılabilmektedir.
2. Etkileşim
Sistemin ürettiği bir mesaj eğer kullanıcının daha önceki mesajları ile ilişkili ise sistem etkileşimlidir. E-öğrenmede etkileşim öğrenen ile bilgisayar, öğrenen ile öğretici ve öğrenen ile diğer öğrenenler arasında gerçekleşir.
E-öğrenmede sık kullanılan eş
zamanlı iletişim araçlarına örnekler; sohbet odaları, anlık mesajlaşma
yazılımları, video konferans, web konferans sistemleri, 3D sanal uzay
siteleridir; eş zamansız iletişim araçlarına örnekler; forumlar, blog siteleri,
mikrobloglar, wiki siteleri, sosyal yer imleri, RSS okuyucularıdır.
3.
DeğerlendirmeÖğrenme amaçlarına ulaşılıp ulaşılmadığını belirlemek için gerçekleştirilen etkinliklerdir. E-öğrenme sürecinde değerlendirme, online sınavlar, e-portfolyo, e-ödev, grup çalışması, online sözlü sınavlar ve tartışmalara katılım şeklinde yapılabilmektedir.
Kaynak:
Mutlu, M. E. (2013). E-öğrenme. Ö. Yılmazel (Ed.), Temel Bilgi Teknolojileri II, 98-122, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayınları, ISBN:978-975-06-1647-1.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder